Mi történik, ha nem veszem át a NAV-os levelemet? 2. rész
Az előző bejegyzésemben arról írtam, hogy ha nem veszem át a postán érkezett iratot, akkor azt visszaküldik a feladó részére.Ekkor nem ismerem meg az írat tartalmát, nem tudom, hogy számomra kedvező vagy hátrányos megállapítások vannak-e benne, nem fogom tudni, mi várható a jövőben, nem lesz lehetőségem megvédeni magam. Adótanácsadás keretében segíteni tudok neked a NAV-s levél helyes értelmezésébe, és a szükséges lépések megtételében.
A hivatalos írat feladója úgy jár el, mintha a levelet átvettük volna.
Az átvétel napjának megismerése azért fontos, mert az ezt követő napon indulnak el a számunkra biztosított határidők.
Ha megismerem az írat tartalmát, akkor lehetőségeim van arra reagálni.
- Fellebbezhetek, ha nem fogadom el az írat tartalmát
- Nyilatkozatot tehetek a tények pontosítására
- Méltányossági kérelmet nyújthatok be
Ezekre a lehetőségekre többnyire 15 vagy 30 nap áll rendelkezésemre. Ha ezek a határidők elteltek, többnyire jogvesztőek. Ami azt jelenti, hogy később már ezeket nem tehetem meg. Egyéb adózási határidőkről kaphatsz értesítést, ha feliratkozol a hírlevelemre.
Mindig fel kell jegyezni, melyik napon vettem át a levelet.
Mit tehetünk, ha mégis visszakerült a levél a feladóhoz "nem kereste" jelzéssel?Szűk körben lehetőségünk van kézbesítési kifogás előterjesztésére, de ezt csak a tudomásszerzéstől számított 15 napon belül tehetjük meg. Ezt is csak akkor, ha a kézbesítés szabálytalan volt, vagy önhibánkon kívül nem tudtuk az iratot átvenni.De ebben a tudomásszerzés időpontját nekünk kell bizonyítani, és át kell venni a levelet akár személyesen is.Kérelmünket nem fogják elfogadni, ha pusztán csak nem mentünk el a levélért a postára, vagy mert a lakcím-nyilvántartásban nem az aktuális címünk szerepel. Mindkét eset önhibának minősül.Végezetül, még egyszer megerősítem, nem mentesülünk egy adott eljárás vagy annak következményei alól, mert nem tudtunk róla. Könyvelő irodánkról itt olvashatsz.
Tanácsaim:
- Ne higgyük, hogy amit nem látunk, az nincs!
- Gondoskodjunk arról, hogy minden irat megérkezzen hozzánk!
- Ha elköltözünk, jelentsük át az aktuális címünket az illetékes hatóságnál!
- Ha hosszabb időre elutazunk, adjunk egy megbízható személynek eseti meghatalmazást a levelek felvételére.
Tehát a hivatalos levelet mindig fel kell venni, lehetőleg minél hamarabb.
Az szolgálja legjobban az érdekünket, ha teszünk róla, hogy minden hivatalos levelet kézhez kapjunk. Nagy jelentősége van, hogy az írat tartalmát megismerjük, alaposan átolvassuk, felfogjuk, megértsük, és esetlegesen határidőn belül, akár szakember segítségével, az érdekeinknek megfelelően tudjunk reagálni rá.
Hasznos információkról ne maradj le. Iratkozz fel hírlevelemre!
KO-BA-KA Adóiroda Kft.
www.kobaka.hu